Иконичният моден дизайнер Джорджо Армани, смятан за създателя на концепцията за обличане на знаменитости за червения килим, почина на 91-годишна възраст.
„Il Signor Armani, както винаги го наричаха с уважение и възхищение служители и сътрудници, почина мирно, заобиколен от своите близки,“ потвърдиха от Armani Group в изявление в четвъртък сутринта.
„Неуморим до края, той работеше до последните си дни, посвещавайки се на компанията, колекциите и многобройните текущи и бъдещи проекти.“
Началото
Армани е роден през 1934 г. в Пиаченца, Италия. Първоначално се насочва към медицината, преди да се запише в армията в началото на двадесетте си години. Първата му стъпка във модата е като витринен декоратор в миланския универсален магазин La Rinascente през 1957 г.
През 60-те години Армани проектира мъжка мода за Nino Cerruti и работи като фрийлансър за редица други модни къщи, преди да създаде собствената си марка Armani през 1975 г., включваща както мъжки, така и дамски колекции.

Разширяване на империята
Оттам Армани започва бързо да разнообразява компанията си, като лансира линии за бански костюми, бельо и аксесоари, преди да представи парфюми, Armani Jeans и Emporio Armani в началото на 80-те години. Около същото време той започва да създава дрехи за големия екран, като най-известната му работа е дизайна на костюмите за филма от 1980 г. „American Gigolo“, наред с много други продукции.
Той също така открива бутици на престижната Rodeo Drive в Бевърли Хилс, наемайки журналистката Уанда МакДаниъл, за да се грижи за контакти с известни личности. През 1978 г. Даян Кийтън получава Оскар за най-добра актриса за „Annie Hall“ в oversized бежов Armani блейзър, който би бил любим на героинята ѝ, и става първата холивудска звезда, облечена с марката на червения килим.
Други актриси първоначално са по-предпазливи спрямо новия дизайнер – като Мишел Пфайфър, която прочуто отговаря на предложението на Армани с думите: „Мога да се облека сама, а кой е този Джорджо Армани?“

Връзката с Холивуд
Впоследствие Пфайфър се отпуска и започва да носи дрехите на Армани. На Оскарите през 1990 г. дизайнерът облича звездата от „Scarface“ заедно с четири от нейните стилни колежки – Джулия Робъртс, Джоди Фостър, Джесика Ланг и Джесика Танди – което кара Women’s Wear Daily да нарече вечерта „Armani Awards“.
„Тези жени изглеждаха мощни,“ споделя Клеър Сауро, моден историк и куратор в Drexel University, пред The Post през 2016 г. „Те контрастираха на големите пищни поли от онова време. Имаха ненатрапчиво излъчване. Това беше преходът от лукса на 80-те към минимализма на 90-те.“
Докато конкуренти като Valentino и Versace започват свои инициативи за червения килим, успехите на Армани продължават. През 1991 г. Ричард Гиър и Синди Крауфорд се женят в облекла на Армани; следващата година Джоди Фостър печели Оскар за „The Silence of the Lambs“ в блестящ светъл костюм на дизайнера. (Фостър продължава да носи Армани почти на всеки следващ Оскар.)
През 2005 г., същата година, в която компанията празнува 30-годишнината си, Армани засилва работата си с известни личности чрез Armani Privé, колекция от кутюр. „Това е сериозна финансова инвестиция, но и логична, прагматична стъпка: ултаспециални рокли като тези са насочени директно към холивудския пазар, с който той работи от години,“ пише Сара Моуър във Vogue.
„Според ръководители на Армани, стилистите на номинираните за Оскар вече звънят по телефоните в очакване на шоуто.“

Наследство и влияние
Докато модните къщи често се издигат и падат във времето, определена група актриси от А-листата — сред тях Кейт Бланшет, Наоми Уотс, Никъл Кидман и Джоди Фостър — остават безусловно лоялни към Армани.
„Да носиш Армани на червения килим означава, че си го постигнал,“ казва стилистката Али Левин пред The Post през 2016 г. „Това е класика, вечно стилно. Никой няма да изглежда зле в Армани.“
Джорджо Армани оставя зад себе си впечатляващо наследство, вдъхновявайки поколения дизайнери и определяйки стандарти в модата и червения килим.
Прочети още
Виж всички

Италия търси 100 дегустатора на тирамису за своето Световно първенство 04 Септември 2025


Коментари
Още от мрежата
Виж всички
Как да превърнете емоциите от врагове в съюзници на работното място 05 Септември 2025

Цитат на деня 05 Септември 2025


Няма въведени кометари.